onsdag, april 21, 2010

Dåligt uppträdande av Adelsohn

Har nu i efterhand sett Ulf Adelsohns kommentarer till TV4:s reporter Helena Gissén på den moderata kommunalkonferensen i Göteborg i helgen. För någon som har varit med så länge i det politiska livet kan jag inte bli annat än både förvånad och besviken över det hot om repressalier Ulf Adelsohn uttalade. Det finns inte något försvar för ett sådant beteende.
Ulf Adelsohn bör be om ursäkt eller lämna sina offentliga uppdrag.

Efter mina kommentarer i DN och TV4 har jag fått en del negativa kommentarer och åsikter från olika moderata stockholmspolitiker som tycker att det påstådda valfusket inte är något jag som icke-stockholmare ska lägga mig i. Men det är övervägande positiva reaktioner som jag kan räkna in och det känns bra. Min senaste kolumn http://rolfkkolumner.blogspot.com/2010/04/solidariteten-med-det-egna-partiet-har.html som just tar upp det påstådda valfusket och den tystnad som många tycker detta ska mötas av har jag fått många positiva reaktioner på. Kul!

Det är upp till stockholmsmoderaterna att gå till botten med det påstådda valfusket. Men tyvärr drabbar det moderaterna som parti och därför är det inte bara moderaterna i Stockholm utan alla moderater som är berörda.